By , on November 25, 2015

Salon


De zeci de ani auzim acelasi lucru: pie­lea are nevoie de apa, oxigen si fotoprotectie pentru a functiona sanatos si eficient. Ei bine, astazi va spun  ca dieta are un rol mult mai important in sanatatea, frumusetea si tineretea pielii si ca (aici vine partea interesanta) cu ajutorul alimentatiei se pot preveni, cel putin partial, deteriorarea si procesul de imbatranire a pielii.

face-makeup

Vegetalele cu frunze verzi (super-eficiente in tratarea acneei)

Vegetalele cu frunze verzi contin mult zinc. Un studiu de data recenta, facut in Suedia, a demonstrat ca, prin introdu­cerea unor suplimente de zinc in dieta pacientilor cu acnee, in numai trei luni s-a inregistrat o imbunatatire vizibila (85%) a starii tenului. Zincul are in plus marea ca­litate de a descompune fibrele deteriorate de colagen, stimuland formarea de noi fibre, elastice si sanatoase. In plus, vegetalele cu frunze verzi sunt bogate in antioxidanti si reprezinta o sursa extraordinara de fier.

Uleiul de masline (recomandat tenurilor uscate)

Secretul unui ten neted, cati­felat si suplu sunt grasimile. Daca o per­soa­na are in mod constant un ten des­hi­dratat, uscat, care se descoameaza usor, e foarte probabil ca dieta sa sa fie saraca in ceea ce numim „grasimi bune” (acizi grasi nesaturati). E suficient sa adaugi cateva alimente din aceasta categorie pentru ca, in cateva zile, tenul sa-si recapete stralucirea si elasticitatea. Se recomanda persoanelor cu tenul uscat, tern, obosit si devitalizat sa consume zilnic o lingura mare de ulei de masline. Acelasi tratament se aplica si in cazul persoanelor cu porii foarte incarcati (acizii grasi esen­tiali din uleiul de masline fluidizeaza sebumul, iar porii se elibereaza).

Apa (Hidratare)

O piele deshidratata e rigida, lipsita de tonus si are un aspect neuniform si pamantiu. „Apa este cel mai eficient si simplu «medicament» de revitalizare a tenului.” O piele bine hidratata este neteda, intinsa si catifelata, iar ridurile (chiar daca exista) sunt mai putin vizibile. Pentru a vedea primele rezultate e nevoie de cel putin doua saptamani de hidratare corecta, in care sa bei opt pahare cu apa (mai mult, daca faci sport) zilnic. E un obicei bun, care trebuie mentinut toata viata.

Brocoli (Men­tin elasticitatea pielii)

Brocoli e un aliment senzational pen­tru mentinerea ti­neretii si sanatatii pielii – contine o cantitate uriasa de antioxidanti (vitaminele A si C), mai mare decat orice alt aliment, si o serie de compusi anticancerigeni. Vitamina C mentine elasticitatea pielii, previne iritatiile si edemele. Vitamina A ajuta in tratamentul acneei si la vindecarea cicatricilor, prin cresterea rezistentei pielii la infectii.

Coacaze, zmeura, mure, afine, capsuni (Actiune antirid)

Fructele de padure sunt foarte bogate in polifenoli (o grupa de antioxidanti foarte potenti, cu o actiune anti-imbatranire remarcabila). Studiile recente au aratat ca in 100 g de coacaze se gaseste o concen­tratie de trei ori mai mare de antioxidanti decat in 100 g de portocale. Iar o cana de capsuni contine suficient de multa vitamina C pentru a-i permite orga­nismului sa sintetizeze colagenul (fibrele care asigura tonicitatea si elasticitatea pielii).

Somonul (Calmea­za inflamatiile)

Carnea de somon (ma­crou, ton, somn) este bo­ga­ta in acizi grasi e­sentiali ome­ga3 (un soi de su­pe­reroi, care re­zolva orice problema legata de piele, de la refacerea tenurilor uscate pana la calmarea inflamatiilor si iritatiilor rebele). Acesti acizi grasi esentiali refac fibrele de colagen distruse de radicalii liberi, sterg liniile fine si netezesc ridurile. Se recomanda consumul de carne de peste de trei ori pe saptamana. Carnea grasa de peste si nucile contin de asemenea zinc, recomandat in tratamentul acneei si regene­rarea celulara.



2 Comments to “Cine sunt eroii tenului tau?”

  1. Mihaela says:

    Daca tinem neparat la tenul nostru, vom incerca sa ducem o anume dieta pentru a fi sigure de faptul ca frumusetea acestuia va fi de durata. Insa prefer sa consum alimentele pe care le consider necesare sanatatii corpului per total, punandu-le intr-un oarecare echilibru. Nu-mi place sa am retineri in a manca ce doresc. Oricum, sfaturile sunt foarte placute si bine primite.

  2. maison says:

    Buna Mihaela!
    Sunt de acord cu tine ca tot corpul este important si influentat de dieta! Din pacate insa, nu toate tinem cont de asta. Ceea ce a vrut sa sublinieze articolul este ca un ten cu probleme nu se trateaza doar cu creme si tratamente si, poate cel mai important, se trateaza din interior!
    Multumim pentru feedback! Sper ca te va incanta si urmatorul articol care este legat tot de bunastarea corpului 😉 Pe data viitoare!

Leave a Reply