By , on March 2, 2014

Salon


1. SA GATIM MAI RETRO – Sa optam cat se poate de des pentru un fel principal ca cele din anii ’50: 80% legume si leguminoase, cel mult 20% proteine animale. Exact opusul fripturii noastre de azi, cu frunza de salata care face figuratie si felia de rosie anemica ce insoteste zilele bune.raw-food-1
Carnea trebuie sa devina condiment, pentru a adauga gust, mai degraba decat element principal in farfurie.
2. SA AMESTECAM LEGUMELE – Broccoli este o leguma anticancer eficace, ea contribuie la detoxifierea organismului, dar efectul sau este mai puternic daca este combinata cu ceapa sau usturoi, sau chiar cu sos tomat. iStock_000009999916Small
Un obicei de adoptat: puneti ceapa, usturoi sau praz in mai toate mancarurile.
 3. UITATI DE CARTOFI – Amidonul lor face sa creasca zaharul din sange. Sunt atat de incarcati de pesticide, incat agricultorii aproape ca nu mananca niciodata cartofi din propria productie.
 4. CAT MAI MULT PESTE – Cel mai bun ritm – de trei ori pe saptamana: sardele, macrou, ansoa, care contin ceva mai putin mercur sau policlorobifenile (PCB) decat pestele gras, precum tonul.
5. „PHITONUTRITIA“ – Oregano, rozmarin, menta… ierburile mediteraneene sunt minunate pentru sanatate. Dincolo de gustul foarte bun, ele aduc antioxidanti si agenti anticancer. Sunt de adaugat periodic in retetele noastre de gatit.
6. SA ALEGEM „INTEGRAL“ – Alegeti mai degraba fainuri integrale si amestecati-le. E bine ca pastele sa fie bio, pentru ca pesticidele se aduna in bobul de grau.
Uitati de fainurile albe si gatiti pastele al dente, cum o fac italienii, pentru a evita cresterea zaharului in sange.
7. CAT MAI PUTIN ZAHAR – Nu mancati zi de zi desert, nici sucuri de fructe si nici bomboane… Evitati alimentele care contin zahar intre ingredientele principale.
Fructe cat mai des, mai ales rosii, prune si afine. Iar pentru a savura realmente desertul, mai bine ciocolata neagra si amara, cu cacao 70%.
8. TREI CESTI DE CEAI VERDE PE ZI – Cel mai bine, intre mese.
9. SA NU FIM DOGMATICI – Ceea ce este mai important, sunt obiceiurile de baza, nu micile abateri ocazionale.
10. TIMP PENTRU PLIMBARI … pentru dans sau alergare. 30 de minute pe zi de mers energic sau ceva echivalent. Este suficient sa mergem pe jos 15 minute pana la birou si sa ne intoarcem tot pe jos.keep going
11. SA STAM LA SOARE … cel putin 20 de minute pe zi,  fara crema, dar atentie la insolatii. Sau sa cerem medicului sa ne prescrie vitamina D.
12. INVATATI O METODA SIMPLA DE RELAXARE – de exemplu, respiratia profunda, pentru a evacua presiunea cand viata ne da senzatia ca suntem incoltiti.
13. SA NE ASIGURAM CA FACEM CEVA CARE NE PLACE FOARTE MULT in fiecare zi, chiar daca este pe durata limitata.



Leave a Reply